12 април 2007

Подготовка за печат

Все още съм на тема снимки... Реших, че е крайно време да се стегна и да отпечатам някои от по-хубавите кадри от изминалата почти година, когато за последно посетих печатница. Доста пътувания направих за това време - Норвегия, Словения, Куба, Канада разбира се. Ще се опитам да гледам критично и броят да не надвишава 100.

Заинтересувах се какъв е максималният размер на снимките, който мога да постигна с моята камера. Както всичко в дигиталната фотография, няма еднозначен отговор - зависи от заснетия обект, разстоянието от което ще се гледа снимката, обработката, мастилата, и т.н. Ориентировъчно, с моя Канон 30Д, което ще рече 8.2 мегапиксела, мога да печатам красиви пейзажи в размер 30x40 cm на 200dpi. Ако искам по-голям размер, също има начини да се постигне - добре обяснено тук и тук (лимитиращият фактор вече е цената за печат). И двете страници съдържат обилно количество много интересни и полезни статии за всеки който се интересува поне малко от фотография. Сигурен съм, че ще намерите нещо полезно за себе си. В момента съм на The Art of B/W :-) А пък снимките, много от които са ви познати, ще видите на живо през идващото лято.

3 коментара:

Анонимен каза...

Zashto samo 100? a kak shte si pravish istoijka na pyteshestvieto v albumcheto? a pyk i predvid strahotnite snimki, koito pravish, 100 si e napravo sramota....

deniza каза...

Сигурна съм, че 100 снимки на Иво ще са най от най :) Хващам се, че напоследък и аз мога да направя селекция от 5 от 100, а знаете до скоро, колко ми струваше 90 от 100 :)

Ivo каза...

Няма да има историйки на пътуването, това ще е именно албумче от тип 'любимите ми снимки'. Утре предприемам първото си пътуване с единствена цел снимане. Да видим какво ще ни донесе изгрева и залеза :-)